Cum a afectat pandemia de coronavirus viața a 15.000 de oameni din 11 țări în care activează ferratum?
A 12-A EDIȚIE A SONDAJULUI INTERNAȚIONAL FERRATUM PRIVIND COMPORTAMENTUL CONSUMATORILOR NE RĂSPUNDE LA CÂTEVA ÎNTREBĂRI IMPORTANTE DESPRE ACEASTĂ PERIOADĂ DE IZOLARE SI DESPRE PLANURILE FINANCIARE DIN ACEST AN.
Rezultatele Barometrului de Vară Ferratum™ 2020 - Ediția Covid-19, marchează cea a 12-a cercetare consecutivă realizată cu success în aproape 15.000 de gospodării din 11 țări. Acestea includ detalii despre maniera în care Pandemia Mondială Coronavirus a afectat viața oamenilor din întreaga lume și comportamentul de consum, pe ce anume au cheltuit cei mai mulți bani în perioada izolării, care sunt planurile lor pentru lunile următoare și cum și-au gestionat finanțele. De asemenea, aceștia au fost întrebati și despre cumpărăturile online, despre modul de plată preferat (card vs. cash) și de ce anume se tem cel mai mult în ceea ce privește Covid-19.
Rezultatele din acest an arată că 66% dintre respondenți vor cheltui mai puțini bani în perioada vacanței de vară, în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce doar 8% au indicat că vor cheltui la fel de mult sau mai mult decât vara trecută. Rezultatele arată că peste 50% dintre respondenți au fost afectați de pandemia mondială și și-au anulat planurile din această vară. 25% si-au anulat călătoriile în afara țării, în timp ce 15% și-au anulat planurile de cumpărare a unei mașini în acest an. 10% aveau de gând să achiziționeze o casă nouă, dar mai degrabă ar întârzia acest lucru și se vor concentra pe economii.
Anularea planurilor ar putea fi cauzată de faptul că 13% dintre respondenți au menționat că și-au pierdut locul de muncă și sunt în prezent șomeri ca urmare a măsurilor luate în perioada Covid-19 și, în același timp, 18% au avut salariul diminuat. 58% sunt norocoșii care nu au fost afectați financiar și sunt la același nivel al salariului dinainte de Covid-19.
SUNTEM CU TOȚIi ÎN ACEASTA SITUAȚIE! Să privim, totuși, partea pozitivă a lucrurilor: distanțarea socială ne-a apropiat.
Poate am stat departe unii de alții, dar perioada de izolare ne-a apropiat. Faptul că am lucrat de acasa ne-a făcut, de asemenea, să construim conexiuni și mai puternice. Sondajul nostru arată faptul că Pandemia Mondială de Coronavirus a afectat întreaga lume pe diferite niveluri, dar ne-a ajutat, de asemenea, să dezvoltăm noi hobby-uri, să trăim o viață mai sănătoasă, să învățăm cum să ne gestionăm mai bine finanțele, să apreciem lucrurile mărunte ale vieții și ne-au adus mai aproape de noi familiile și pe cei dragi.
În ultimele luni, oamenii s-au uitat mai mult la televizior, ca activitate principală (15%), probabil să fie la curent cu știrile legate de Covid-19, au vorbit mai mult la telefon cu prietenii și familia (13%), au petrecut în continuare timp în aer liber dedicat plimbărilor zilnice. sau antrenamentelor (11%) și, de asemenea, au urmărit Netflix sau streaming online în general (10%).
În general, oamenii sunt sociabili prin natura lor și totuși li s-a cerut să trăiasca izolați. Știți ce anume le-a lipsit acestora cel mai mult și care este primul lucru pe care l-au făcut după izolare? Așa este: familia (18%) și prietenii (16%). Oamenilor le-au lipsit ieșirile, prânzurile la restaurante și serile la terase. Călătoriile în afara țării, excursiile pe litoral, viața socială și culturală (cinema, teatru, concerte), chiar și călătoriile în țară sunt alte răspunsuri pe care oamenii au apreciat că vor să le facă imediat ce le va fi permis. Doar 3% dintre respondenți duc dorul vieții de birou. Motivul s-ar putea datora faptului că au învățat să lucreze de la distanță sau vor doar să aibă o vacanță obișnuită de vară și să li se permită să se întoarcă la viața lor înainte de Covid-19.
Cine va aloca cel mai mult vacanței de vară din 2020?
Când vine vorba despre cheltuielile din acest an, bulgarii afirmă că aproximativ 86% din veniturile lunare vor fi alocate vacanței de vară, urmați de croați cu 72%, letoni cu 50% și de români, cei din urmă alocând 49% din veniturile lunare planurilor de vară. La celălalt capăt al graficului găsim nordicii care cheltuiesc aproximativ 30% din veniturile lor lunare pentru activitățile de vară. (Suedia 31% și Danemarca 29%).
Deși aproape 61% dintre români și-au anulat planurile de călătorie din acest an, aceștia vor aloca cea mai mare parte din venituri concediului de vară și se vor orienta către destinațiile interne.
Cheltuim mai puțin, economisim mai mult
28% dintre respondenții celor 11 țări analizate au declarat că intenționează să cheltuiască maximum 200 de euro în următoarele 2-3 luni, 12% vor cheltui în jur de 1300 de euro, în timp ce doar 9% vor cheltui mai mult de 2000 de euro.
Respondenții intenționează să-și acopere cheltuielile de vară în acest an cu ajutorul economiilor (45%), în timp ce 31% îi vor acoperi cu un împrumut Ferratum. 35% nu au luat un împrumut în ultimul timp pentru că nu aveau nevoie de bani, în timp ce 25% au avut nevoie de ajutor financiar, dar nu au accesat împrumuturile Ferratum, fiind îngrijorati că nu le vor putea rambursa la timp. 20% au menționat că au cheltuit mai puțini bani în ultima vreme fiind acasă în timpul izolării.
Cele mai mari cheltuieli în timpul izolării Covid-19
Când au fost întrebați pe ce anume au cheltuit banii lunile trecute, în timpul izolării, 52% au declarat dintre respondenți au declarant că au cumpărat alimente, urmate de îmbunătățiri la domiciliu (13%), haine și încălțăminte (12%) și produse de îngrijire personală (10%). De asemenea, oamenii au sprijinit afacerile locale și au ales să comande mâncare de la restaurantele lor preferate (7%).
Unele țări s-au schimbat dramatic în comparație cu anii precedenți. De exemplu, Norvegia a ocupat poziția de top-spender cu cea mai mare sumă alocată în 2019 (68%) vacanței de vară. Cu toate acestea, rezultatele din acest an au găsit Norvegia pe locul 10, cu doar 36% din venitul disponibil al gospodăriei folosit pentru vacanța de vară din 2020.
Cum și-au petrecut românii timpul în perioada Covid-19
15% dintre respondenți au afirmat că cea mai mare parte din izolare au dedicat-o filmelor și serialelor online, 12% au vizionat programele TV și 11% au vorbit constant cu familia și prietenii la telefon sau prin intermediul canalelor de socializare. De aceea, 21% dintre ei au afirmat că primul lucru pe care îl vor face după ce se va sfârși această perioadă de izolare, va fi să-și viziteze familia și apoi prietenii (15%). În procent de 10% românilor le-au lipsit ieșirile la terase, excursiile la mare și călătoriile în țară.
Viitorul înseamnă digitalizare! Plățile în numerar pierd teren, cele online sunt în continuă creștere
Plățile online sunt preferate de 52% dintre respondenți, 25% utilizează în continuare numerar, iar 25% ar alege transferuri bancare la comenzile online. Cele mai digitalizate țări în ceea ce privește plățile online sunt Norvegia (86%), Australia (79%) urmate îndeaproape de Danemarca (77%). La sfârșitul graficului găsim Finlanda (28%), preferând metodele de plată prin transfer bancar (52%), și Bulgaria (27%), bulgarii fiind mai tradiționaliști preferând numerar la livrare (71%).
Cumpărăturile online vs. cumpărăturile offline
68% dintre respondenți încă preferă cumpărăturile tradiționale în detrimentrul celor online. Acest lucru este diferit în comparație cu anii precedenți, iar explicația este simplă: oamenii nu au mai fost la cumpărături, deoarece ultimele două luni au fost în izolare și au achiziționat totul online.
Peste jumătate dintre suedezi preferă să cumpere online în continuare (62%), în timp ce majoritatea celorlalte țări vor continua să cumpere offline, odată ce li se va permite din nou.
Topul cheltuielilor în 2020
Respondenții din toate cele 11 țări ar cheltui cei mai mulți bani pentru următoarele trei activități: alimente (23% din bugetul lor), mobilier pentru casă (11%), finanțarea activităților pentru copii (10%) și călătorii în țară (10%).
Toate țările au pus pe primul plan alimentele, doar Estonia a menționat că cele mai mari cheltuieli vor fi alocate călătoriilor interne (17%).
Lunile următoare, 15% dintre români vor cumpăra produse pentru familie, 11% vor achiziționa vacanțe în țară și 10% își vor înnoi garderoba de vară.
Cum a fost realizat Barometrul de Vară Ferratum Group 2020™ - ediția 2020 - Covid-19?
- Sondajul a fost efectuat de Ferratum Group în rândul clienților și non-clienților săi, în 11 țări, sub forma unui chestionar online standardizat pentru toate țările. Veniturile sunt declarate în moneda locală, iar consumul relativ este calculat în raport cu venitul disponibil lunar al unei familii din fiecare țară.
- Aproape 15.000 de gospodării au participat la sondaj. Respondenții au vârsta cuprinsă între 18 și peste 61 de ani. 57% dintre participanți au fost femei. Venitul mediu disponibil al gospodăriilor participante a fost cuprins între €827 – €3672. Mărimea medie a gospodăriei în rândul respondenților a fost de 3.5 persoane.
- Pe lângă factorii demografici, respondenții au fost întrebați despre venitul disponibil lunar, cum le-a schimbat viața și comportamentul de consum perioada de pandemie, pe ce au cheltuit bani în timpul izolării, care sunt planurile lor de cheltuieli pentru lunile viitoare și de ce anume se tem mai mult în ceea ce privește Covid-19.
Despre Ferratum Group
Ferratum Group este un furnizor internaţional de servicii bancare mobile şi de credite on-line destinate persoanelor fizice şi întreprinderilor mici, distribuite şi gestionate pe dispozitive mobile. Fondat în anul 2005 în Helsinki, Finlanda, Ferratum s-a extins rapid în peste 20 de ţări din Europa, Africa, America de Sud şi de Nord şi regiunea Asia-Pacific.
Ca pionier în tehnologia serviciilor financiare mobile, Ferratum se află în prim-planul revoluţiei bancare digitale. Serviciul de Mobile Bank, lansat în anul 2016, este o platformă inovatoare care oferă o gamă largă de servicii bancare, inclusiv plăţi şi transferuri digitale în timp real într-o singură aplicaţie. În prezent este disponibilă în cinci pieţe europene. Ferratum are un portofoliu de aproximativ 680.000 de clienţi activi - care au un cont deschis în cadrul Mobile Bank sau un împrumut luat în ultimele 12 luni (ultima actualizare: 31 martie 2020).
Grupul Ferratum este listat în Prime-Standard la Bursă de Valori din Frankfurt sub simbolul "FRU". Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.ferratumgroup.com.
Produsele noastre
CU prima luna GRATUITA. Pana la 10.000 RON. Flexibilitate maxima, costuri minime