Iată cum redactezi un CV remarcabil care te va ajuta să ieși din anonimat!
Fie că ești proaspăt absolvent și tocmai ce ai terminat studiile sau ești deja familiarizat cu piața muncii dar iți dorești un nou loc de muncă, este primordial să știi care sunt elementele și aspectele pe care trebuie să le conțină un CV. Abrevierea aceasta provine de la expresia latinească „Curriculum vitae” și se traduce prin „Istoricul vieții”. Astfel, putem spune că un CV reprezintă cartea ta de vizită pe care o oferi viitorului angajator pentru a te cunoaște pe tine, dar și pentru a vedea care este istoricul tău profesional.
Este greșit să contești importanța acestui document, deoarece tocmai prin intermediul acestuia iți pui la vânzare abilitățile și talentele personale. În majoritatea cazurilor, angajatorii primesc sute de aplicări pentru un post scos pe piața muncii, deci un CV redactat corect și conform așteptărilor de pe piața muncii din 2021 te va ajuta să ieși din anonimat!
Modelul ideal al unui CV are o structură clară, ușor de parcurs și care conține informații despre studiile făcute, experiența profesională, realizările și abilitățile pe care le ai. Ți-am pregătit un ghid complet care să te ajute să te pui în valoare și să iți găsești mai ușor un loc de muncă.
Tipuri de CV
Înainte de întocmirea unui CV trebuie să ai în vedere faptul că există două tipuri: cel academic și cel profesional.
- CV profesional cuprinde informaţii referitoare atât la competențele academice, cât şi la activitatea profesională efectuată până la momentul întocmirii documentului.
- CV academic este documentul care cuprinde informaţiile necesare pentru aplicarea la diferite programe de studii universitare sau burse. Acesta cuprinde informații precum nivelul de pregătire academică şi activitatea ştiinţifică (proiecte, publicaţii, prezentări susţinute la conferinţe, sesiuni de comunicare etc.).
Există o structură standard folosită pentru realizarea unui CV prefesional?
Având în vedere că în acest document vei trece informațiile despre cea mai bună versiune a ta, trebuie să fii atent să structurezi toate informațiile într-o formă cât mai logică. Astfel, nu există o structură standard pe care trebuie să o folosești, dar recomandarea noastră este să ierarhizezi informațiile în funcție de importanța acestora.
- Date de identificare
Prima parte a documentului trebuie să conțină informațiile personale (nume, oraș) și datele de contact, adică adresa de e-mail și numărul de telefon. În funcție de domeniul de activitate și funcția pentru care candidezi, poți atașa și un link către site-ul sau blogul personal.
- Obiectivul personal / Sectiunea despre mine
Această parte cuprinde o poveste scurtă despre tine și este foarte importantă, deoarece este paragraful prin intermediul căruia faci prima impresie. Așadar, trebuie să alegi cu atenție informațiile pe care le vei trece în această secțiune. Spre exemplu, poți specifica care sunt planurile tale în carieră, aspectele prefesionale la care excelezi sau care sunt pasiunile tale.
- Experiența profesională
Locurile de muncă pe care le-ai avut trebuie să fie menționate începând cu cel mai recent sau reprezentativ post ocupat. Nu uita să specifici în dreptul fiecărui post și funcția, compania și perioada în care ai lucrat acolo. De asemenea, poți să punctezi și responsabilitățile pe care le-ai avut de îndeplinit, dar și realizările.
Daca ești student și nu ai lucrat până acum, dar ai făcut voluntariat sau ai urmat un program de internship, menționează aceste aspecte cu încredere. Astfel de activități sunt apreciate cu adevărat de către recrutori.
- Studii
La fel ca și în cazul experienței profesionale, și studiile trebuie trecute în ordine cronologică inversă. Alături de studii poți menționa și calificările, cele mai importante studii efectuate sau proiectele la care ai luat parte.
- Abilități și competențe
Recomandarea specialiștilor este să specifici câteva abilitați care au legătură cu locul de muncă pentru care aplici. Prin intermediul acestui punct vei arata că ești persoana potrivită pentru acest post. Vei avea nevoie de credibilitate, așa că detaliază rezultatele obținute și modul în care ai reușit să le atingi. Profită la maxim de această rubrică, deoarece este cel mai sigur mod prin care te poți pune în valoare!
De asemenea, tot în această secțiune se trec și limbile străine vorbite. Sfatul nostru este să treci și stadiul pe care îl ai folosind nivelul cadrului european comun de referință pentru limbi străine. De exemplu, nivel experimentat, independent sau elementar.
- Alte informații (pasiuni & interese)
Astfel de informații trebuie incluse doar dacă sunt relevante, scopul acestora fiind să arate că ești o persoană dedicată și interesată și de alte arii de activitate.
Recomandările specialiștilor cu privire la redactarea unui CV
Piață muncii din acest an este diferită față de fața cu care eram obișnuiți până acum. În prezent, accentul este pus pe abilitățile digitale și cele umane, dar există și alte modalități prin care să le atragi atenția recrutorilor tăi.
- Acordă atenție aspectului CV-ului, astfel încât să fie ușor de parcurs și realizat într-un mod profesionist.
- Selectează și specifică doar informațiile relevante!
- Sinceritatea este punctul forte – nu exagera și nici nu specifica o anumită abilitate sau competență dacă nu o deții. Dorința de a învăța este mai apreciată și reprezintă un avantaj mai mare.
- Atașează o fotografie recentă de tip portret care să te reprezinte.
- Recomandarea noastră este să atașezi și o scrisoare de intenție prin care să atragi atenția.
- Verifică CV-ul înainte de a-l trimite pentru a nu exista greșeli gramaticale, de punctuație sau de ortografie.
În final, putem spune că în ceea ce privește alcătuirea unui CV, procesul cuprinde menționarea datelor personale, grupate în funcție de anumite criterii. Cum menționam anterior, tu nu vei fi singurul care va aplica pentru un loc de muncă, mai ales când condițiile impuse de pandemie au restructurat piața muncii din România și nu numai. Asta înseamnă că recrutorul va încerca să diferențieze CV-urile atractive de cele care nu sunt scrise bine și nu prezintă un interes.
Când vine vorba de redactarea corectă a unui astfel de document, nu toată lumea are experiența necesară. De aceea, este foarte importantă completarea CV-ului într-o manieră cât mai clară, dar care în același timp să reflecte personalitatea și competențele tale.